Deși nu sunt studii care să susțină această teorie, este posibil ca unele alimente să declanșeze eczema.

Nutriționista Karen Fischer a conceput o dietă specială pentru bolnavii de eczemă când fiica ei s-a confruntat cu o formă severă de eczemă cu mâncărimi, usturimi și insomnie. Dieta ei a numit-o foarte sugestiv „The itchy dozen worst foods”.

Ea susține ca bolnavii de eczemă au o intoleranță ridicată la chimicale și conservanți (chiar și la conservanți naturali) și acestea ar provoca reacții. Vă recomand sa citiți mai multe pe site-ul ei și cărțile ei pentru informații mai multe informații.

12 cele mai rele alimente pentru eczemă, conform nutriționistei Karen Fischer, sunt:

  1. Lactatele
  2. Strugurii
  3. Portocalele
  4. Kiwi
  5. Soia
  6. Roșii
  7. Avocado
  8. Brocoli
  9. Fructe uscate/confiate
  10. Salamuri, cârnați, bacon
  11. Ouă
  12. Junk food (semi preparate, fast food, sucuri, etc)

Nutriționista propune o abordare holistică a bolii cu o dietă specială scăzută în conservanți și substanțe chimice.

„Sunt două metode principale să tratezi eczema, să reduci chimicalele din alimente și să susții sănătatea ficatului și a sistemului digestiv.”

<< Ficatul este organul care proceseaza chimicalele ajunse în corp. Dacă funcțiile de detoxificare ale ficatului nu mai funcționează bine, atunci acestea circulă înapoi în sânge. În cele din urmă ajung să fie eliminate prin piele și atunci nu e de mirare ca apar eczeme. >>

Chiar dacă eczema este diferită la fiecare bolnav, dieta corectă este metoda cea mai bună pentru a grăbi vindecarea pielii. Pielea se hrănește nutritiv din alimentele și băuturile pe care le consumăm. Așa că are sens dacă schimbi dieta, schimbi aspectul pielii, susține Karen Fischer în cartea ei The Eczema Diet