Pielea este cel mai mare organ al corpului nostru, fiind responsabilă să ne protejeze împotriva bacteriilor și a virusurilor, să mențină temperatura optimă a corpului, să ajute la asimilarea vitaminei D, și cel mai important rol, să elimine toxinele. Pielea ta reflectă cât de sănătos ești în interior!

Problemele care apar la nivelul pielii –  uscăciune, roșeață, riduri premature, erupții cutanate, acnee – sunt doar manifestări exterioare ale unor dezechilibre interne. Astfel, soluția pentru pielea obosită sau iritată nu se află în creme scumpe sau tratamente chimice dure, ci mai degrabă în găsirea cauzelor interne care stau la bază.

Săpun cu unt de shea - natural și handmade

Pielea reflectă sănătatea interioară!

Iată  9 sfaturi care ne pot ajuta să descoperim cauzele problemelor pielii și cele mai bune soluții naturale pentru o piele radiantă în mod natural:

  1. Revizuiți-vă dieta!

„Colonul este poarta de acces pentru sănătate“! Alimentele și produsele pe care le consumăm sunt cauzele principale pentru pielea uscată, iritată, roșie, pentru eczeme și acnee. Primul pas este eliminarea alimentelor toxice – zahăr, alcool, cofeină, alimentele procesate, iar apoi de a diminua consumul de produse bogate în gluten și  lactoză. Vestea bună este că, pentru a avea o piele radiantă, nu trebuie să eliminăm doar ce este rău, ci și să includem în dieta noastră substanțe nutritive, care pot fi delicioase!

  1. Ajută pielea să producă mai mult colagen

Colagenul este o proteină care arată ca o plasă de fibre și aminoacizi. Acesta oferă pielii elasticitate și fermitate, asigură sănătatea părului, a oaselor, articulațiilor, și a intestinului. Corpul nostru are capacitatea de a produce colagen, dar producția scade pe măsură ce îmbătrânim sau din cauza unor factori externi: radiațiile ultraviolete, poluarea, și a altor factori precum stresul, deshidratarea, sedentarismul, oboseala. 

  1. Creșteți nivelul vitaminei C din corp

Vitamina C ajută la sintetizarea colagenului și este, de asemenea, un antioxidant puternic, care scade stresul oxidativ (un factor principal în îmbătrânire). O mulțime de fructe și legume sunt bogate în vitamina C, inclusiv portocalele, căpșunile, grapefruit, kale, broccoli și varza de Bruxelles.

  1. Asigură un nivel optim al vitaminei E în corp

Vitamina E ajută la lupta împotriva radicalilor liberi cauzați de poluare, alimente procesate, precum și expunerea la soare, care cauzează îmbătrânirea prematură. Completată cu vitamina A ajută și la prevenirea cancerului de piele. Alimente bogate în vitamina E sunt avocado, sparanghel, spanac, măsline, ouă și nuci. Pentru o dozare suplimentară de vitamina E, vă puteți răsfăța pielea feței cu o mască de avocado și alte trei ingredinete naturale! Rețeta o găsiți aici.

  1. Creșteți nivelul de seleniu

Seleniul este un antioxidant puternic, care menține fermitatea și elasticitatea pielii, scade inflamația, și joacă un rol-cheie în sănătatea tiroidei. Există mai multe alimente care sunt bogate în seleniu, mai ales nucile braziliene, carnea, peștele și crustaceele. Este recomandat de asemenea un supliment de bună calitate cu multivitamine care conține și seleniu.

  1. Hidratați-vă corpul prin consumul de apă filtrată

Acest lucru poate părea evident, însă mulți dintre noi avem zile foarte pline și uităm să bem cantități de apă adecvate. Amintiți-vă că apa curată, filtrată, este cheia pentru o piele hidratată și elastică.

Pentru majoritatea oamenilor, modificarea dietei și adăugarea câtorva suplimente de înaltă calitate este suficient pentru a avea o piele sănătoasă și radiantă. Cu toate acestea, pot exista probleme de sănatate care stau la baza multor simptome ale pielii. Acestea sunt trei dintre cele mai comune cauze care generează probleme la nivelul pielii:

I. Probleme la nivelul tiroidei

Pielea uscată și mâncărimile sunt de multe ori un simptom al disfuncțiilor tiroidiene. Este recomandat să efectuați o analiză amplă a indicatorilor tiroidieni pentru a vă asigura că nivelurile TSH, T4 liber (FT4), T3 liber (FT3) și Reverse T3 (RT3) sunt optime. În cartea lui Amy Myers „The thyroid connections” este dezvoltată problema analizelor și interpretarea lor în medicina funcțională.

II. Dezechilibre hormonale

Din anii adolescenței știm că dezechilibrele hormonale au un impact major asupra aspectului pielii. Și chiar dacă poate am trecut de acea perioadă critică, zi de zi consumăm alimente și folosim produse care ne afectează la nivel hormonal: carne de la animale tratate cu hormoni de creștere (estrogen), produse lactate neecologice, materiale plastice, pesticide, produse alimentare, produse de îngrijire a pielii, care conțin xenoestrogen, anticonceptionalele și alte medicamente care afectează echilibrul hormonal. Pentru a menține nivelul hormonal echilibrat, vă recomandăm să consumați alimente ecologice, produse cosmetice naturale, și să găsiți o alternativă mai naturală pentru contracepție.

III. Candida

Candida este una din cea mai comună și frecventă problemă în bolnavii cu autoimunitate. Se agravează în timp, când creează disbioză intestinală care duce la intestin permeabil. Această permeabilitate permite să se răspândească în cirulația sângelui, intoxicând și inflamând tot corpul.

Unele dintre cele mai comune simptome ale candidei sunt eczeme, erupții cutanate, urticarie și matreață. Candida este de obicei cauzată de o dieta bogată în zahăr, alcool și alimente fermentate, de unele medicamente și chiar de un nivel ridicat de stres. Dacă crezi că ai candida, urmează regimul specific pentru candida.

Sursa acestui articol este de pe site-ul lui Amy Myers, medic funcțional și best seller a două cărți despre autoimunitatea tiroidiană. Ea însăși având boli autoimune în remisie după protocolul ei de schimbare a stilului de viață în autoimunitate și boli cronice. Articolul original îl găsiți aici: http://www.amymyersmd.com/2017/03/naturally-glowing-skin/ 

Cărțile vi le recomand cu drag, le am pe amândouă, de pe Amazon, ajung repede și în România. Dacă nu ați mai auzit de tratamentele naturale din medicina funcțională, cărțile lui Amy Myers sunt un început bun.